Czym jest Aqua Aerobic ?

Zastanawiasz się czasami, gdzie się zapisać na zajęcia i którą formą fitness wybrać?
Jeżeli lubisz środowisko wodne oraz ćwiczenia przy muzyce, ta forma jest idealna dla ciebie.
Spośród wszystkich dostępnych form fitness, właśnie aqua aerobik powoduje najmniejsze obciążenie
dla organizmu przy stosunkowo dużej liczbie spalanych kalorii.

Aqua aerobic to ćwiczenia w wodzie w postaci prostych choreografii.
Angażowane są tu wszystkie grupy mięśniowe, ćwiczenia natomiast są bardzo bezpieczne i efektywne.

Opór wody sprawia iż 1 minuta ćwiczeń w wodzie jest równa 5 minutom zwykłych ćwiczeń na lądzie.

Wykonując ćwiczenia nie trzeba umieć pływać.

Cennik Aqua Aerobic fitness w płytkim basenie w Gdansku

Można wyróżnić dwa rodzaje treningu.

Trening w wodzie płytkiej (Aqua Aerobic):

– poziom wody sięga do połowy klatki piersiowej

Trening w wodzie głębokiej (Hydro Fitness):

– poziom wody sięga do szyi, ćwiczenia wykonywane są w pasach wypornościowych

Aqua Fitness / Aerobik Gdańsk Chełm - 2008r

Zalety aqua aerobiku:

Podczas aerobiku w wodzie spalamy o wiele więcej kalorii w porównaiu z ćwiczeniami aerobiku na sali gimnastycznej. Przyczyną tak znacznej różnicy redukcji kalorii w wodzie jest fakt, iż woda posiada wyższe ciepło właściwe
od powietrza i dlatego właśnie w basenie spalimy o wiele więcej kalorii “bez większego” wysiłku
niż w tym samym czasie podczas męczących ćwiczeń aerobiku na sali.

W basenie jest bardziej higienicznie w porównaniu z duszną salą klasycznego aerobicu/fitnessu.
Specyfika zajęć na basenie pływackim wymaga od uczestników ćwiczeń umycia się pod prysznicem
przed i po ćwiczeniach w basenie co znacząco podnosi higienę uczestników zajęć.

Uczestnicy o słabo wykształconym gorsecie mięśniowym mogą w wodzie poruszać się swobodnie.
Uczucie rozluźnienia mięśni, które daje przedewszystkim woda ciepła, jest bardzo ważne
dla likwidacji przykurczów mięśni i grup mięśniowych podczas aquarobiku.

Zajęcia Aerobiku Gdańsk Chełm – 18:20 Sobota

Co osiągniesz dzięki Aqua Aerobic:

– prawidłową postawę ciała
– wzmocnienie układu kostnego
– wzmocnienie układu mięśniowego
– bardzo skuteczny program antyceluitis
– większą sprężystość ciała
– bardzo dobrą kondycje

Struktura zajęć:

– rozgrzewka: 5 minut
– część główna: praca wytrzymałościowo
– siłowa około 30 minut
– rozluźnienie, uspokojenie około 5 minut
– łącznie około 40 minut

  • Skąd znaleźć w sobie motywację do treningu? Najlepiej wie o tym Adam Korol, który przecież już niczego udowadniać nie musi. Mistrz olimpijski i wielokrotny wioślarski mistrz świata dziś startuje w triathlonie. Jak sam mówi: .... w pływaniu pomógł mi Tomasz Dobroczek z firmy Argonaut i chyba tylko dzięki niemu udało mi się przepłynąć 950m ....

    Skąd znaleźć w sobie motywację do treningu?

    Najlepiej wie o tym Adam Korol, który przecież już niczego udowadniać nie musi. Mistrz olimpijski i wielokrotny wioślarski mistrz świata dziś startuje w triathlonie.

    Jak sam mówi:
    …. w pływaniu pomógł mi Tomasz Dobroczek z firmy Argonaut i chyba tylko dzięki niemu udało mi się przepłynąć 950m ….

  • Przełamywanie strachu przed wodą i start w Triathlonie. Audycja w Radiu Gdańsk (27.07.2014r.) z udziałem Aldony i Marcina Dybuk oraz Dawid Dobroczka.

    Przełamywanie strachu przed wodą

    Przełamywanie strachu przed wodą i start w Triathlonie.
    Audycja w Radiu Gdańsk z udziałem Aldony i Marcina Dybuk oraz Dawid Dobroczka.

    Marcin do Lutego 2014 panicznie bał się wody, ale potem … zaczął naukę pływania w Argonaut.
    Zapraszamy do wysłuchania audycji, która opisuje przygotowania do startu w Triathlonie od podstaw pływania na małym basenie.

  • Podczas audycji opowiadamy o tym jak wyglądają przygotowania do startu w Triathlonie grupy pływackiej początkującej od podstaw pływania na małym basenie jak i grupy średnio zaawansowanej doskonalącej technikę pływania na dużym basenie.

    Audycja w Radiu Gdańsk o programie Aktywuj się w Triathlonie

    Podczas audycji opowiadamy o tym jak wyglądają przygotowania do startu w Triathlonie grupy pływackiej początkującej od podstaw pływania na małym basenie jak i grupy średnio zaawansowanej doskonalącej technikę pływania na dużym basenie.

  • Aktywuj się w Triathlonie Gdańsk - Audycja o programie

    Aktywuj się w Triathlonie Gdańsk
    – Audycja o programie

    Podczas audycji opowiadamy o tym jakie postępy od 25 Listopada zrobili nasi podopieczni, którzy uczyli się w grupie pływackiej początkującej od podstaw pływania na małym basenie jak i grupy średnio zaawansowanej doskonalącej technikę pływania na dużym basenie.