Czym jest Hydro Fitness ?

Zajęcia hydro fitness odbywają się na dużym basenie pływackim i są przeznaczone dla osób,
które czują się komfortowo na dużym basenie. Ćwiczenia wykonujemy w pasach wypornościowych,
które utrzymują nasze ciało zanurzone do wysokości barków.

Podczas zajęć nie mamy kontaktu z dnem, wszystkie ruchy wykonywane są pod wodą,
co zwiększa opór oraz intensywność treningu.

Osoby, które nie czują się komfortowo na dużym basenie
zapraszamy na Aqua Aerobic na małym basenie …->

Hydro fitness to ćwiczenia w wodzie w postaci prostych choreografii.
Angażowane są tu wszystkie grupy mięśniowe, ćwiczenia natomiast są bardzo bezpieczne i efektywne.

Opór wody sprawia iż 1 minuta ćwiczeń w wodzie jest równa 5 minutom zwykłych ćwiczeń na lądzie.

Harmonogram Hydro Fitnessu na dużym basenie MOSiR Gdańsk Chełm

Można wyróżnić dwa rodzaje treningu fitness w wodzie.

Trening w wodzie głębokiej (Hydro Fitness):

– poziom wody sięga do szyi, wszystkie ruchy wykonywane są pod wodą,
co zwiększa opór, a co za tym idzie intensywność treningu.

Trening w wodzie płytkiej (Aqua Aerobic):

– poziom wody sięga do połowy klatki piersiowej i jest przystosowany dla osób,
które nie potrafią pływać.

Czytaj dalej …->

Harmonogram Hydro Fitnessu na dużym basenie MOSiR Gdańsk Chełm

Zalety hydro fitnessu:

 

Zdrowe ciało

Podczas ćwiczeń pasy wypornościowe utrzymują nasze ciało zanurzone do wysokości barków, co powoduje
odciążenie kręgosłupa, a ćwiczenia nie powodują obciążenia stawów, dlatego nasze kolana, biodra i kręgosłup,
odwdzięczą nam się długim zdrowiem, ponieważ nie są narażone na przetrenowanie, zniszczenia i urazy tak,
jak to bywa podczas tradycyjnego treningu na sali fitness czy siłowni.

Podczas zajęć wykorzystujemy naturalny opór stawiany naszemu ciału przez wodę oraz przy pomocy
rozmaitych przyrządów korzystamy z siły wyporu wody aby ćwiczenia były bardziej efektywne i ciekawsze.
Wykonując ćwiczenia kształtujemy prawidłową postawę ciała, zwiększamy koordynację ruchową,
wytrzymałość organizmu oraz wydolność pracy serca i płuc.

Podsumowując poprzez trening w wodzie w bezpieczny sposób zwiększymy wytrzymałość,
siłę i elastyczność mięśni oraz odciążamy stawy i kręgosłup.

Ćwiczenia w wodzie to również skuteczna rehabilitacja stawów i kręgosłupa oraz regeneracja całego ciała.

Trening Hydro Fitness Gdańsk Chełm – Poniedziałek 20.40

Redukcja tkanki tłuszczowej

Ćwiczenia aerobowe przyspieszają krążenie, dotleniają mięśnie i narządy
następstwem tego jest aż 20-krotnie przyspieszenie metabolizmu w porównaniu ze stanem spoczynku.

Podczas fitnessu w wodzie kalorie są dodatkowo spalane poprzez samo przebywanie w wodzie
ponieważ w porównaniu z powietrzem posiada ona dwukrotnie wyższe ciepło właściwe
(ilość ciepła potrzebna do zwiększenia temperatury)  co zmusza nasz organizm
do przekazywania na zewnątrz ciała większej energii cieplnej niż na powierzchni.

Harmonogram Hydro Fitnessu na dużym basenie Politechniki Gdańskiej

Co osiągniesz dzięki Hydro Fitness:

– prawidłową postawę ciała
– wzmocnienie układu kostnego
– wzmocnienie układu mięśniowego
– bardzo skuteczny program antyceluitis
– większą sprężystość ciała
– bardzo dobrą kondycje

Struktura zajęć:

– rozgrzewka: 5 minut
– część główna:
praca wytrzymałościowo – siłowa około 30 minut
– rozluźnienie, uspokojenie około 5 minut
– łącznie około 40 minut